Varför tarmrening?

Det är fler som funderar varför jag gör en tarmrening.. Jag tror på att man ska hjälpa kroppen att rena sig nångång per år pga allt vi stoppar i oss, som både är bra och dåligt för våra kroppar.

Detta är min första tarmrening, men efter att jag börjat läsa om reningar så tror jag mer och mer på att detta kan gynna både det fysiska och psykiska måendet. Så det blir fler ggr..



Ska försöka göra min historia kort..


Min mage började bli dålig i klass3 vid 9års ålder.. efter att ha haft 23halsfluss på ett år (klass2), som konstant började varannan fredag med feber osv..  Under denna tid fick jag mycket mediciner av läkarna. Till slut träffade vi en läkare som "skrek rakt ut" om alla mina halsflussar och halsmandlarn togs bort. Tror att medicinen förstörde min magen/tarm! ...och i den åldern!!!!


Magen (tarmen) blev bara värre med åren och i klass7 gick jag bara totalt halva året (vägde 40kg), med hjälp av en underbar vän som under denna tid skrev brev till mig varje dag jag var borta ifrån skolan. Hon skrev om det som lektionerna innehöll, om alla läxor och alltid fina teckningar och historier.. Vilken klippa!! (hon är idag konstnär ;) har fortfarande alla brev kvar.. Bästa bästa <3 Ibland var fler i klassen med på ett hörn :D


Läkarna gjorde inget åt min mage..
jag gick inte upp i vikt och min underbara mor gjorde allt som stod i hennes makt och åkte in med mig till akuten flera ggr pg a smärtor av att tarmen krampade.. Allt åkte liksom ut snabbare än det borde. Fick inte behålla mycket.


Jag åt laktosfritt under flera år och då in i minsta detalt.. vi gick även efter E-nummer.. så mamma gjorde alltid mat att ta med vart vi än skulle osv... <3  Äter fortfarande till viss del laktosfritt.. Det är så mycket vanligare idag och såå mycket änklare att hitta laktosfri kost. :)


Efter många års försök att få hjälp hos läkare, sökte vi utanför och fann en homeopat som hjälpte mig.. och jag började bli bättre.. Under två år gick jag hos honom och jag blev en människa som kunde leva utan att jämt behöva en toalett nära!


Riktigt bra blir jag nog aldrig utan jag har lärt mig leva med denna tarm (minst 3-4 toa besök/dag) och idag kan jag mentalt lugna mig själv i stressande situationer. Så idag är det inga större problem..


Förutom att jag tror att tarmen står i skuld till alla andra problem som uppkommit/kommer.. Därav nu denna tarmrening! det var på tiden kan man säga ;)


Så avslutningsvis.. allt går men det kanske tar lite tid ibland ;)


Med stöd av familj och vänner kommer man långt!

Rening | |
#1 - - Janne:

Intressant att få veta lite mer om bakgrunden till dina problem med magen.



Fattar det som att du är rätt nöjd med reningen iaf...

#2 - - Mikaela:

Jag är absolut nöjd!! En jobbig grej med lugnt värt det ;)

#3 - - Anonym:

Hoppas,hoppas,att det här gör att du bli ännu bättre.Spännande. Kram,love,mam.

Upp