100321 Motocross, X-fit och resultat.

Igår blev det motocross på dan..
Soligt väder och en kladdig crossbana..

Härligt!!!

Jag körde totalt ca 40min.. 
www.mxgirl.se


Under dagen gick jag och funderade på ett x-fit pass..  som jag är sugen att testa på... Som man gör på tid..



Så efter en del vilande när vi kommit hem.. blev det gymmet kl:20.00 en lördag kväll...

I x-fit kör tjejerna och killarna på olika vikter.. Så jag kollade upp vad jag skulle köra och tänkte det får ta den tid det tar.. Men jag ska ta mig igenom med rätt vikt!

Och det gjorde jag på 12:12.. och jag trodde jag skulle dö ett tag. Hahahaha!

Det är så skönt att ta ut sig.. men det kändes att jag hade åkt cross tidigare.. Jag skulle nog haft lite mer energi om jag tagit det lugnt hela dan.

Passet heter "Fran" och man varvar "bara" två övningar... snatch & clean och kipping pullups.
Varv1 21reps/övning
Varv2 15reps/övning
Varv3   9reps/övning

Tjejerna kör på 30kg och killarna 45kg.

 Sista repetitionerna på sista varvet!! sjukt trött...

Det har inte hänt så mycket mer med min mage..


Mitt vecko resultat...

Jag har...

12.8% kroppsfett
Väger 59kg

Midje mått: 68cm
Höftmått: 88cm

Äter i snitt 9 mål mat/ dag

Har kört 3 fyspass denna vecka. + två dagar med crossåkning. (blir åkning idag oxo om vädret blir bättre, annars annan träning)

Jag ändrar med jämna mellanrum lite i mina kostvanor.. Det är suveränt att kunna gå tillbaka och läsa vad och varför jag mått "så där" osv..  
Sen testa ett tag och se om det blir förändring... 


 

-Mikaela-
Allmänt | |
#1 - - Agge:

Du är otrolig!!!!Vilken energi och stark vilja du har du, kan det vara efter mig......eftersom inte har något kvar:-)) Kraaaam

#2 - - Nathalie:

Tkr att det är ganska svårt att förstå vad som är så bra med intervallträning, hur man gör, hur man räknar osv. Kan du inte skriva en grundlig förklaring någon dag? Och ta även upp vad som är så bra med intervaller? Jag brukar enbart köra en maskin/vikter för en muskel/muskelgrupp, sedan vila någon minut för att sedan gå vidare. Är detta fel/mindre bra?

#3 - - sofie lövström:

shit vad tränad och fin du är nu...

Fan jag önska att jag kunde komma över mitt matmissbruk, det har gått åt styr... blir bara fetare och fetare för jag har inen kontroll på maten...



berömm dig själv för du e suveränt duktig och snygg

#4 - - Mikaela:

Natahalie...

Bra att du ställer frågan! Du kommer få en förklaring snart ang intervallträning.



Sofie...

Tack för alla dina fina komplimanger... Jag hjälper dig gärna med ditt "matmissbruk" hahaha... Det kanske kan hjälpa långt att prata om dina kostvanor och sedan få lite tips och ideér.. och lite inspiration ;)

#5 - - sofie lövström:

Tack för komentaren....snällt sagt.



Mitt midjemått är 83 cm, så jooo jag e ganska stor!



Jag har ju ett konstigt problem, när det gäller mat, äter gärna ofta och mycket och när jag inte är hungrig. Äter nästan alltid bara nyttig mat men i för stor mängd...



jag vet så klart hur jag kan tappa mer vikt, men det ligger så mycket psykiskt bakom maten... blivit en fix idé... så jag äter överdirvet mycket, känner aldrig mättnad får då ideér om att trycka i mig kilon med godis.... så sen får man ångest...

vet inte hur man hjälper mig?? haha...

klurigt! Tänker på mat ständigt!



hoppas det släpper snart...

jag vet inte vad en normal potion är?

Upp