100729 100reps/övning!

 

Igår fick jag med mig min sambo och en god vän på ett crossfitpass..

Som vanligt på tid! =)

Vi började med uppvärmning, rörlighet och stretsh..

Sen körde vi igång, runt sjätte varvet började det bli motigt!.. 
Det är då man ska andas lite lugnare och direkt gå vidare till nästa övning i ett jämt tempo... 




Alla kan köra!
 
Det gäller bara att anpassa efter vart du och din kropp är just nu!
Killarna körde dips på bänk och pullups med smalt grepp + hopp.

Jag körde vanliga pullups och dips och efter 100rep/ övning känns det rätt bra idag =)


Jag körde på tiden 15.55...

Allmänt | |
#1 - - Dennis:

tja denna serie låter najs ska pröva den nästa gång jag e på gymmet. Kolla in min blogg och ge gärna synpunkter på mitt träningsupplägg =)

#2 - - Erik:

Var tränar ni Crossfit? finns det en "förening" eller är ni ett gäng glada vänner som kör?

#3 - - Mikaela:

Erik.. Ingen förening.. ännu =) Har funderingar på att dra igång något i gävleborg.. Bor du häromkring?



Hör av dig och häng på isåfall!

#4 - - Erik:

Ja jag bor i Gävle. Har tidigare kört CF i ca 2 år, det har legat på is ett tag nu men är dags att köra igång igen. Vilket gym kör ni på?

#5 - - Mikaela:

Kör på Storviks gym, ute i fitnessparken i sandviken eller någon annanstans utomhus =)

Åker ibland till Falun och kör med CF-gänget där.

Upp