100725 Crossfitpass "Fran"

Idag körde jag och min sambo ett crossfitpass ihop..

Det blev ett pass som kallas Fran..
Man kör två olika övningar frontböj till axelpress (raka armar ovanför huvud) och kipping pullups (då man svingar sig upp vid chinsräcket)

varv1. 21rep av båda övningarna
varv2. 15rep             =
varv3. 9rep               =

Man kör på tid.. Jag körde på 35kg stång och det var riktigt jobbigt idag..
Det känns att jag inte kört på ett tag och jag lärade ta många pausar... Tiden blev 10:58



Kipping pullups...
 
Allmänt | |
#1 - - Evelina:

Jaa jag ska plugga, ska läsa engelska under en termin på en skola där. Ska bli så himla roligt! :)

Miljöombyte och äventyr är bra för själen :)



Perfekt med massor av hälso och träningstips ju, jag blir så grymt sugen på att testa att köra cross också. Det blir något att testa när jag kommer tillbaka :)

#2 - - Soffsan:

Hitta massa som jag gilla!



Jag studerar här i OZ, i Canberra, men är för tillfället på praktik i norra Australien, Airlie Beach. Älskar det otroligt mycket, men svårt att hitta bra matproducter då jag är gluten/mjölk allergisk.

#3 - - jeili:

Förresten, vad har du för utbildning? Eftersom du är personal trainer. Eller är det bara erfarenhet?

#4 - - Anna Smid:

Tack för det snabba mailsvaret på min fråga!

Upp