101220 Min last: Sill i dill!

Är det något jag är riktigt svag för så är det sill runt Jul.. =)

Men så får det vara när det är Jul en gång per år och njuter gör jag varje tugga.. ;)

Man skulle kunna jämföra mig med hunden när hon får ett märgben och hur det rinner i munnen innan hon får ta benet..
Skulle jag öppna munnen så skulle det nog rinna precis lika mycket ifrån min mun innan jag hunnit lägga upp sillen på smörgåsen.. hahaha










Här har ni recept på (enligt mig) den godaste JUL sillen.
Valde bort socker och det smakade exakt lika bra!!!

SENAPSSILL MED CURRY
Sås: 1dl senap
2msk vinäger
1dl rapsolja
1dl hackad lök
hackad dill (1 kruka)
1krm salt + vitpeppar
2tsk curry
1dl Creme fraiche (8%)

Blanda alla ingridienser och blanda sen i

2-3 burkar skuren matjesill..

Jag brukar klippa varje matjesill bit i tre delar.. Kan vara godare med mindre bitar =)

Kan meddela alla glada läsare att jag åt upp en omgång med 3burkar matjesill på två dagar!   
Tänkte hålla mig till julafton nu ;)

VAD HAR DU FÖR LAST RUNT JUL?
Allmänt | |
#1 - - Lisa K:

Ser gott ut, det måste jag prova!

Vet inte om jag har ngn specifik last... tycker allt är gott... tyvärr... :)



God Jul på dig!

#2 - - Mikaela:

Härligt Lisa =) Njut ordenligt av allt det goda över JUL..



Hoppas du får en underbart Julhelg!

KRam

Upp