Graviditet nr2

Nej denna graviditet känns inte alls lika som förra och så är det väll. Ingen är den andra lik!
 
Jag har varit mycket ömmare åt ryggen och sammandragningarna kommer nu när jag sitter still och inte bara när jag går som den gjorde vid första graviditeten.
 
Häromkvällen hade jag en väldigt ömmande runt både rygg och fram i bäcken och börjar fundera om det är en släng av foglossning.
 
Trots att jag kände mig riktigt stark innan jag blev gravid denna gång så har nog inte kroppen ändå hunnit kommat tillbaka ordentligt. 
Det tar 5 år för kroppen att komma tillbaka till "original" kroppen igen med alla inre organ, muskler osv.
 
Så nu när man är tillbaka från semester blir det lite körning i repen var och varannan dag för att hjälpa musklerna tills det är dags för lilla M att komma ut.
 
Jag är så tacksam att ha denna lokal med Redcord bredvid min arbetsplats. 
 
Denna sittande ställning med rakrygg är alltd en utmaning beroende på hur långt bak man lutar sig! Så enkelt och effektivt.
 
 
Allmänt | graviditet, gravidträning, multicenter, redcord, träning | |
Upp