OpsisBröd

Det är väll ingen som missat att jag gillar att göra mat som går snabbt och är bra mat.. Idag blev jag bjuden av något gott hemma hos min bror och Tilde. Det var ett LCHF bröd eller NCHF... 
 
Detta enkla, goda och luftiga bröd gör man på ett kick och det är bara få ingridienser.. 
 
Så här gör man: Sätt ugnen på 150grader
 
  • Dela tre ägg
  • Vispa vitorna riktigt hårt.
  • Blanda gulorna med 100gr philadelphia ost.
  • Häll sedan smeten med gulan över till vitorna och blanda försiktigt.
  • Ha in en nypa salt och sen nån krydda du gillar. Jag tog ca 0,5tsk brödkryddor.
 
Lägg upp dessa på en plåt på bakplåtspapper så det inte fastnar i plåten.
Låt de stå ca 30min i mitten i ugnen tills de får lite fin färg. 
 
Luktar juvligt och var super gott med smör och ost på...till kaffet eller te :-)
 
Måste provas! Detta blir med i min packning till morgondagens äventyr... mums...
 
Den ger ca 7gr fett och 4gr protein ett bröd om man gör 6st bröd på en smet.
 
 
Allmänt | |
Upp