Äta efter tarmreningen...

Äntligen får jag börja äta lite försiktigt igen... det är frukt och grönsaker som gäller idag och lite åt gången.

Jag har gjort en tre dagars tarmrening, den som heter Hawaiiansk tarmrening. Jag började med att äta vegankost ca 1-2veckor innan för att hjälpa kroppen rena sig + psylliumfröskal. Dagen innan reningen började intog jag bara flytande form.

 

  1. När tarmreningen är slut måste man sakta öka intaget av kost igen.
  2. Första dagen bör man äta bara frukt och grönsaker.
  3. Dag 2-5 ska man äta lättare vegankost, främst råkost, precis som innan reningen.

VIKTIGT!! att man tar tillskott av probiotika (acidofilus/bifidus) för att bygga upp bakteriefloran i tarmen igen.



Jag åt nog lite för fort den första frukten, fick lite ont i magen ;) Det ät lite svårt att hålla sig!

Men nu väntar jag några timmar innan jag äter något mer. Vilken befrielse att få tugga på något :D


Trevlig kväll alla vänner!


Rening | |
#1 - - NEWPIC - alice:

vad tycker du? :)

http://newpic.blogg.se/2012/may/vad-tycker-ni.html#comment

Upp