Lax på spenatbädd till fredagsmyset...

Fick tips om det här enkla och goda receptet av en arbetskollega idag.. Självklart måste det testas!


x Koka spenat och lägg i en ugnsform, lägg därefter dit så många laxbitar du vill göra.. Salta lite..
x bred ut röd pesto på laxen
x häll på lite soyagrädde (eller vanlig) runt i formen, jag hade oxo över lite svartpeppar
x därefter har man över riven ost.. det skulle igentligen vara permesan ost, men jag tog vanlig

sen in i mitten av ugnen på 200grader i 20-25min..


Det blev jätte gott åsså snabbt och enkelt =) Jag kokade potatis och hade till.

Jag gjorde en liten sallad på tomater, gurka, purjolök, olja, vinäger, svartpeppar och en pressad vitlök.


Tilltugget lite senare blev som ni ser....

Allmänt | |
#1 - - Carro:

Den där laxrätten blev jag bjuden på igår för första gången. Det var så himla gott!!

Upp