Mina kosttillskott


Det här är de kosttillskott som jag använder mig av just nu...



Whey Complete som är ett proteinpulver är en kombination av
olika vassleproteiner skyndar på återhämtningen och ökar
muskelstyrkan.

Ett stort plus är att den finns i massor av goda smaker, jag dricker nu cappucino, peach&mango och tuttifrutti.


Denna tar jag 1-3ggr /dag. Te x innan promenad på morgonen, innan eller efter träning och som sista intaget på kvällen.





BCAA omfattar tre essentiella aminosyror.
Dessa aminosyror har en tendens att kringgå metabolism i levern och utnyttjas direkt
av muskler som både energikälla och till att stimulera muskeltillväxt. (uppbyggnad av muskelceller).

Dessutom ger BCAA en mängd andra fördelar såsom ökad fettförbränning,
minskad trötthet, ökad hormontillväxt, och minskade kortisolnivåer under träning.

Denna tar jag efter varje träningspass.




Kre-Alkalyn
Hjälper kroppen trots lägre dosering att absorbera mer kreatin


- Alla kan utnyttja fördelarna av att använda Kre-Alkalyn.
- Atleter kan utnyttja fördelarna av att immunförsvaret höjs, ökad muskelmassa och styrka.
- Äldre kan dra nytta av att muskelmassa bibehålls. Detta skyddar I sin tur skelettet mot stress som kan leda till frakturer.


 Denna tar jag inför varje träningspass och ibland 2st mitt på dan under vilodagen.







Red Stack ökar ditt focus är hungersdämpande och fettförbrännande.
 
Denna tar jag när jag känner att det behövs lite extra energi.. Men inte när jag är trött
för att ha sovit för dåligt. T ex innan morgonpromenad tillsammans med proteinshake.













Betakaroten tar jag för mina hudproblem (soleksem) över sommaren..
Men kommer även fortsätta nu över vintern för att få en liten finare nyans i huden =)


Jag tar 1tablett/dag.








Denna är ett vitamin och mineral tillskott ifrån apoteket.. Jag kör emellanåt med mivitotal, Men har
har nu testat denna ett tag och tycker den är bra.

Jag tar 1tablett morgon och 1tablett på kvällen. 












Zink är bra för ditt immunförsvar, ämnesomsättning och tillväxten.
Det ingår i produktionen av hormoner och i ett flertal enzymprocesser,
bl.a. produktionen av proteiner och samverkar med hormonet insulin för omsättningen
av kolhydrater.

Bra för den mentala förmågan, tankeverksamheten.

Denna har varit slut ett tag på proteinbutiken.se så då har jag kört med
C-vitamin+zink ifrån apoteket. (brustablett)









D-vitamin bildas i huden när solen lyser på oss.



Jag tar 1tablett /dag.







 

 

 

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Bra tips:)

#2 - - ?:

Dyrt “matkonto“ ?

#3 - - Mikaela:

Det kanske är något som fungerar för dig Karin...



?... nej då tillskotten blir inte så dyra om man slår ut det under den långa tid det räcker och hjälper. Men ja mitt matkonto är lite dyrare ;)

#4 - - Anonym:

Du är en narkoman. Tror du verkligen att det är naturligt för kroppen att konsumera alla de pillerna ("tillskotten") ?

Upp