Kycklinggratäng...

Skönt att hungern har kommit tillbaka, så intresset för att göra mat blir roligare..

Idag blev det enklaste kycklinggratängen som jag gjort några ggr men med olika kryddor.

x Jag kokade bland grönsaker och hällde i en ugnsform.
x Stekte kyckling och kryddade med salt och svartpeppar.
x Sen blandade jag 3st ägg, 3dl soyamjölk (mjölk el. vatten fungerar oxo), vitlökspeppar, grillkrydda, oregano.
x Hällde över detta + fetaost.
x Överst strilade jag lite sweetchili och la på några skivor ost.

Sen in i ugnen 225grader i 30-40minuter.



Super gott, hoppas du tycker om det!.. man kan självklart ha i matvete, bulgur eller liknande oxo i botten tillsammans med grönsakerna för mer energi.
Jag åt den med en sallad.


Jag och Hilma tog en promenad genom skogen idag och det kändes helt ok i ryggen (njurarna).

Så imorgon kanske man kan göra en morgonpromenad.. Det ser jag fram emot =)

Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Å vad gott det ser ut med Kycklinggratäng,det ska jag nog försöka mig på imorgon.

Härligt att du är bättre, vad glad jag blir. Love, Mam.

Upp