110125 Proteinkaka

Alla på gruppträningen igår fick smaka en proteinkaka..

Jag tror de flesta gillade den :)

Här kommer receptet

Blanda i en skål och mixa med stavmixer:
x 2bananer
x 4 ägg
x 250g keso
x 1 pressad apelsin

I en annan skål blandar du ihop:
x 100g hazzelnötter (fin hackade, mixer)
x 100g sötmandel (fin hackade, mixer)
x 2dl havregryn (fin hackade, mixer)
x 3tsk bakpulver
x proteinpulver ca 160g

Med mitt pr-pulver ifrån proteinbutiken.se blir det då 136g protein, 16g kolhydrater och 4.8g fett.

Sen häller du ihop allt i en ugnsform som är penslad med olivolja.

Grädda i nedre delen av ugnen
225grader i 15-20minuter.. Håll koll på den =)

När kakan har svalnat delar du den i så stora bitar du vill ha =)

En bit på 50g innehåller: 11g protein, 7g fett, 6g kolhydrater...

ÄT OCH NJUT! =)
Allmänt | |
#1 - - Agneta:

Tack för den goda kakan! Nu skall jag skriva av receptet för den där vill jag prova att göra!

Kraaaam.

#2 - - Agneta:

....gissa om jag har ont i armarna efter träningen i går!!! :-))

#3 - - Kjell:

Spännande! Tänker ge den en chans i kväll, faktiskt!

:-)

#4 - - Dennis:

Testade göra dem idag =) blev en hel bunke av dem =P smakade helt ok!

#5 - - Kjell:

Gjorde dem i kväll i stället och de blev "TOP OF THE LINE!!!"

Fantastiskt goa!

Antingen e jag världens bästa bagare eller så var det världens bästa recept!!!



:-)

#6 - - Mikaela:

Härligt att ni gillade dem..

Arbetet sitter ju faktistk i bagaren! =)

#7 - - flem:

… mums! Det ska jag definitivt prova att göra.

#8 - - Annie:

de där lät ju riktigt gott även för en som inte gillar kakor!

#9 - - Smsa Låna:

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

Upp