Lite bajs-snack om IBS

HAR DU FÅTT DIAGNOSEN IBS?

Jag har haft IBS (enligt läkarna) sedan jag var ca 9år...
Det går alltid upp och ner, och man lär sig med tiden hur sin egen mage/tarm fungerar och hur man kan få en bättre vardag. Vissa lider av uppsvälldhet, hård i magen och liknande..

Jag får smärtor i mage/tarm och får ett välldigt flöde i tarmen ;) blir av det nedstämd och hängig...
Det här blir ju sin egen vardag och det blir tillslut "naturligt" ... :(

Jag lider av detta mest då jag är stressad, sover dåligt, mår psykiskt dåligt och äter dålig mat.
(Men har nu försått att jag oxo blir allt detta av att tarmen inte tar upp den näring som behövs) 

För ett tag sen blev jag lite förbannad då jag senaste tiden ofta känt mig hängig och lite halvdålig i kroppen trots att jag får i mig det jag behöver, men har inte funderat att problemet kan sitta i tarmen.. Det är ju min vardag!.... jag började kolla runt lite och fick tips om att rena tarmen...      

Två veckor innan Jul började jag med Psylliumfröskal 3ggr/dag och ganska omgående jobbade tarmen betydligt bättre och jag mådde mycket bättre i kroppen!!!
Detta kan köpas på hälsokostbutiken.. te x life



Då man har IBS fungerar tarmen ofta inte som den ska och avföring kan bli kvar i tarmen...

Tarmen påverkar hur vi mår, hur trötta eller pigga vi är och vad vi väger.
Då tarmen tar upp näring man får i sig och det är där en del av immunförsvaret fungerar.

Så det är inte konstigt att hur bra jag än äter ändå blir hängig och inte känner mig pigg i kroppen.

Psylliumfröskal gör att det stabiliserar avföringen vilket hjälper till att rena tarmen så ingen avföring sitter kvar och hindrar upptaget av näring och det jag behöver.

Jag har mått så mycket bättre under dessa veckor jag ätit detta.. Det blev ett avbrott på två dagar över Jul och tarmen blev som vanligt igen med många besök på toaletten, jag sover dåligt och känner mig hängig och trött...

Så igår började jag äta igen och det känns redan bättre.


DU MÅSTE TESTA DETTA OM DU HAR PROBLEM! Om din mage/tarm krånglar eller att du "enbart" ofta är trött, då kanske du behöver en rening av tarmen.

Läs mer om tarmhälsa på NGruppen..
Här... Det finns en följetong ang tarmhälsa och övervikt i 8:a delar...
Allmänt | |
#1 - - Niklas Andersson:

Tack fina M. Kram

#2 - - Teresia:

Blandar du den där sorten i någon dryck? Är det hela skal? Kanske bara finns hela, eller?

Kram på dig

#3 - - Mikaela:

Man ska väll strö över 1msk över maten, men då det sväller mycket så tycker jag det blev jobbigt att äta..



Så jag blandar ner 1msk i lite vatten och dricker det snabbt med ett extra glas vatten bredvid :)

Upp