100927 Gör egna POWERBARS...

Prova det här!
Dessa är super att ha med på längre träningspass för lite extra energi...

Sätt ugnen på 180grader...

MED CHOKALD, APELSIN OCH NÖTTER
3dl fiberrikadade havregryn
1dl soyamjöl
1dl siktat dinkelmjöl
1tsk bakbulver
2krm salt

Blanda detta ordentligt först.. Sen har du i detta:

1 dl mörk choklad (hackad)
1dl valnötter (finhackade)
2msk kanderade apesinskal (finhackade)
½dl honung
1dl vatten

Blanda nu allt detta ordentigt med elvisp.. Är det svårt att få degen att hålla ihop, tillsätt då lite extra vatten.

Kavla/tryck ut på bakblåtspapper till ca 1cm tjock stor kaka. Grädda i 25min, låt det svalna och skär sedan den i 10bitar.

Denna ger per bit ca: 6g protein, 6g fett, 25g kolhydrater

MED TORKADE APRIKOSER OCH KANEL
3dl fiberrikadade havregryn
1dl soyamjöl
1dl siktat dinkelmjöl
2tsk kanel
1tsk bakpulver
2krm salt

Blanda detta ordentligt först.. Sen har du i detta:

2dl torkade aprikoser
½dl honung
1msk rapsolja eller olivolja
1dl vatten..

Sen gör du lika som den ovan..

Denna ger per bit ca: 5g protein, 4g fett, 20g kolhydrater





Allmänt | |
#1 - - junie:

Hej!

Har läst din blogg någon månad nu, och jag älskar den!

Alla dina tips är jättebra och jag blir så inspirerad att själv börja träna.

Du ser precis så hälsosam och bra ut som jag drömmer om. =)



De här powerbarsen verkar jättegoda. Ska jag absolut testa. =)

Ha det så bra och lycka till med alltind!

#2 - - emmelie:

Vilket bra recept! Lätt att göra och känns inte lika sött som andra powerbars, perfekt mellis innan träning!



Ha de bra!

#3 - - Anna Smid:

Måste jag verkligen testa! Verkar ursmarriga!

#4 - - Anna Smid:

I helgen ska här bakas!

Upp