100628 Äntligen vardag igen..

Det är skönt med lite ledigt och midsommarfirande med vänner och bekanta..

Men det är super skönt att vara tillbaka till vardagen, träningen och måttliga mängder av mat.

Blev crossfit idag.. "the bear"
Där man kör fler olika övningar med stången som räknas som 1rep, dessa gör man 5rep av..
Sen ökar man vikt för varje set.. 5ggr =) Jag slutade på 37,5kg.

Kolla film här ifrån tidigare körning av the bear...

25kg
30kg
32,5kg
35kg
37,5kg

Allmänt | |
#1 - - Erica:

Hej!



Vart rekomenderad att läsa din blogg för att den handla mycket om träning och kost.



Jag tänkte kolla med di om du har nå tips på diet om man träar väldigt mycket.. Jag vet att man ska äta tallriksmodellen och skippa godis läsk och hit och dit men jag kan inte



Jag har funderat på LCHF men vet int ehur de är med träning och så..



En vanlig träningsvecka ser typ ut :



Måndag:Spinnin

Tisdag:Spänstträning

Onsdag:Spinning

Torsdag: Vila

Fredag:Löpning

Sen en dag i helgen..



Jag promenerar också väldigt mycket..

Om du har funbeat kan du gå in där och kolla. Lägger upp de mesta där för jag kör med pulsklocka.



Sen protein... Va rekomenderar du då? Nu dricker jag Whey-80 tror jag de heter...



Kraaam

#2 - - Mikaela:

Tack för ditt inlägg Erica!



Jag är inte särskilt mycket för någon diet utan att hitta en balans och att äta rena råvaror (bra mat)... En diet ger oftast inte ett långvarigt resultat, hitta istället bra mat som passar dig!



Det finns oftast ett alternativ till den "sämre" maten.



Helt rätt!

Det är bäst att först dra ner på allt socker. Bestäm dig och hitta alternativ!



Det är många som går på LCHF, jag har själv testat lite men det är inget för mig.. Min kropp/hjärna mår bra av kolhydraterna av den bättre sorten, och jag har bäst med energi för att maxa mina träningspass och får då oxo bäst resultat.



Absolut kan du dricka protein.. men glöm inte Kolhydraterna!



Det finns så mycket att skriva ang kosten, maila mig så kan vi diskutera mer..

Eller om vill du ha hjälp med en kostanalys för att se hur du har det med matvanor?



MVH

[email protected]

#3 - - Lisa, mamma till Kevin Celestino ❦:

Hej Mikaela! Försökte skriva via rutan i menyn men det gick inte :S

Såg att du är veckans blogg och tänkte kika in eftersom jag letar efter lite träningstips, och detta kom ju som en skänk från ovan!



Det är så att jag blev mamma för två månader sedan, men gravidmagen verkar inte vilja försvinna överhuvudtaget! Känns jättetråkigt och eftersom jag även är kort (61kg till mina 152cm) ser det väldigt konstigt ut, som om jag skulle kunna rulla fram.

Vad jag skulle behöva är lätta snabba övningar för att få bort mage, rumpa och lår och även få det fastare. det finns ju tyvärr inte mycket tid t.ex gymmet när man har spädbarn.. Även tips på nyttig mat, jag är så dålig på vad som är nyttigt och inte!



Hoppas du kan hjälpa mej, jag är så redo att bli av med extrakilona nu!

mvh Lisa .

Upp