100730 Det blev en soppa..

Jag insåg häromdan att ibland när jag ska göra mat så vet jag inte riktigt vad det blir förän jag nästan är klar =)

Igår var en sån där dag då jag inte hade något färdig lagat eller hade mycket tid och det lärade gå fort..  Så det slutade med en soppa..

Gott, snabbt och enkelt!

Jag började med att koka 2dl röda linser..

Jag slängde de kokade linserna, en burk matvete och en burk krossade tomater i en djupstekpanna.








Jag smaksätter ofta med röd curry.. det behövs bara 1/3 tsk, den är rätt stark..

Tomatpurén gör oxo god smak.










Mer kryddor: Timjan, färsk basilika,  lite matvin, vitlökspeppar och salt..




















Sen lät jag det puttra i ca 5minuter.



(tog nog för liten stekpanna, paltade en del)








Det var gott med en bit hårdbröd (lite mer att tugga på)..





















Något som oxo ger mig inspiration till vad jag ska göra för mat, är att gå inne på mataffären och kolla/handla råvaror.

Vad inspirerar dig?!
Allmänt | |
#1 - - Sara:

Det där såg gott ut! Har just hittat till din blogg och till skillnad från alla bakningsbloggar jag läser så kan det ju vara bra med nåt sunt också. :)



Det som inspirerar mig til maträtter är precis som du, att gå omkring i mataffärer och titta. Även att gå på marknader och se färska grönsaker och frukter och självklart välskrivna kokböcker med fina bilder. :)

Upp