100831 Äppelkaka ny variant..

Dax för ett nytt recept =)

En lite annorlunda men god Äppelkaka.. Man ska ju passa på när äpplena på träden börjar mogna...

Ugnen ska vara på 175grader

Hacka  2msk sötmandel
Vispa ihopo 2ägg och ½dl acaia honung
Rör ner 250g Keso (naturell) 1tsk kanel, 2msk dinkelmjöl och 1 ½dl soya (mjölk)

Häll smeten i en smord ugnsform..

Skala och klyfta 2-3 äpplen.. Lägg dom över smeten och grädda i ca 40min..

Jag serverade med kesella vanilj. Hade oxo över lite hallon och blåbär innan jag ställde den i ugnen..

GOTT!

 
Allmänt | |
#1 - - Marie:

Allt är toppen :) Det måste du testa någon gång, det är grymt kul! Jag spelar med ett norskt tjejlag vid namn Poison Ivy, tyvärr är det dåligt med tjejer som spelar paintball. Finns även ett tjejlag som heter FLC, mestadels norska och svenska tjejer.

Vi spelar serie i Norge och Millenniumserien (i Europa) och i höstas var vi även till Orlando för att pröva lyckan :) Här i Sverige har vi en serie som heter Paintball SM. Sista deltävlingen går av stapeln här i Örebro om ett par helger.

Skulle kunna prata hur mycket som helst om paintball, det är nog den roligast sporten jag nånsin utövat :) Kram

Upp