100829 Crosstävling idag....

Idag var jag och körde en crosstävling med tjejklass.

I heat 1 gjorde jag en vurp efter knappt ett varv och landade på  presic på axeln..

Kände direkt att musklerna vid skulerbladet fick sig en smäll och något vid axelfästet gjorde ont..

Så det blev att åka in på med is och köra rörlighet och lugn stretsh på de ställen som gick..
Jag höll på i nästan 60minuter..
Jag ville ju så gärna åka motocross idag =)

Det kändes bättre till heat 2 så jag gjorde ett nytt försök... Det gick betydligt bättre och när jag kom i rörelse på hojjen gick det riktigt bra med axeln..
Så det heatet vann jag med stor marginal.

Jag tror att tack vare min rörlighet, stretsh och uppvärmning innan jag åker ut varje gång hjälpte till att det inte blev värre.
Svårt att säga, men jag vill tro det! Vill ju inte testa utan =)


Tror att ett muskelfäste vid axeln fick sig en regäl smäll.. så jag får ta det lugnt någon dag med träning som tar just där.

Men desto mer rörlighet och stretsh..

Mer bilder kommer på www.mxgirl.se imorgon...
Allmänt | |
Upp