Kroppsviktprogram

Gårdagens pass på gymmet!

Detta program går lätt att göra hemma om man har plats! Börja då uppvärmningen med att ut och gå istället.. Ett chins räcke finns att köpa billigt på RUSTA.. eller du kankse redan har något du kan hänga dig i?! Införskaffa oxo en fitnessboll och ett hopprep.

BEHÖVER TILL PASSET:
x Chinsräcke.. eller liknanade att hänga dig i
x Fitnessboll
x Hopprep
x Matta


 Började som vanligt med uppvärmning 7-10min.. Denna gång på bandet.

Sen började programmet... Detta pass kör jag utan att vila mellan övningarna.. försöker köra nästa övning så fort jag orkar. Men övningarna gör jag rytmiskt och tekniskt.. inget slarv! Gör övningarna sakta för mer muskelstyrka.


 Enbens benböj.. 5rep/ben
 

 Hopprep med 50högaknän. Mellan varje muskelövning är det hopprep.

 Chins 5rep
 
x HOPPREP 50högaknän

 Push ups i brygga.. Fick inte till någon bra bild där.

x HOPPREP 50högaknän

 Hängande fällkniv.. fällihop dig med raka ben upp mot huvet.. x5rep
Det var lite trångt där.. så jag gick sen ut till det riktiga chins räcket och gjorde klart dessa.

x HOPPREP 50högaknän..  (ungefär här droppar inte svettan längre, utan rinner)

 Armhävningar med benen högre.. x5-8rep

x HOPPREP 50högaknän

Det var en omgång..  Jag gjorde det varvet 2ggr.

Sen avslutade jag som vanligt med lite coreträning på boll.. svingandes med vikt runt kroppen.. Står 2minuter och vilar 30sek.. x2set

Allmänt | |
#1 - - Jennie:

Rolig blogg mickis!!! Ska kanske prova lite imorgon om vi får lugnt :P

mx på lördag? kram

#2 - - Emma (Rantas sambo):

Hej

Ranta visade mig din sida.. jättekul! så nu har man lite att kolla på.

Själv tränar jag fightpass..aerobic och övningar med slag och sparkar mot mits. vikarierar som instruktör var tredje vecka.. vilket är sjukt kul.

Blev jättesugen på att testa pilatesbollövningen, så imorn ska det inhandlas boll och hopprep=)



Kör hårt! // emma

#3 - - Mikaela:

Kul att du gillar det jag gör!.. Klart du ska köpa boll och hopprep!

Upp