Frukost!! ...mat

Vad äter du till frukost? Äter du mycket, lite, tar du god tid på dig, slänger du i dig maten, tar du en tugga mellan påklädning och tillfixning eller äter du på väg ut genom dörren eller i bilen??!! HUR GÖR DU???!

Många varianter finns det!

Jag tycker våra mattider är viktiga och man ska ta sig tid att äta i lugn och ro..
Jag försöker äta på minst 15min, för att kroppen ska hinna med och förstå att jag blir mätt, men inte proppmätt som sedan resulterar i att man blir trött och hängig....


Testa att ta tid! Det kan vara svårt i början..
Börja maten med att dricka ett glas vatten...

Läs en tidning, bok eller hitta ditt eget lugn i ätandet..  Maten ska inte kastas i.. Tugga maten ordentligt..


Min frukost idag bestod av Naturell youghurt, musli, nötter och mandariner...

Så gott med frukt i skålen, det smakar liksom lite godare när det blir höst och kallt...


Kan ju vara i mitt huvud bara.. =)

 

















Jag gör på morgonen eller kvällen innan iordning alla mina mål mat som jag tar med mig.. som jag sedan äter varannan timme...


På smörgåsen har jag mini keso underst två skivor kyckling och gurka.. brukar ha alfa groddar oxo.. Men jag glömde handla igår..


Så jag börjar som vanligt varje måltid att dricka ett glas vatten.. Tar små tuggor och tuggar maten ordentligt..  Sedan två timmar senare är det mat igen..


Jag håller av detta helatiden en jämn blodetsockernivå som gör att jag hela dan känner mig lätt och med energi i kroppen..
 


HUR SER DINA MATVANOR UT???



/Mikaela

Allmänt | |
Upp